17.04.2010 11:05

Autor: Łukasz Stasiełowicz

Reklamuzyka #5 – Gremliny powracają

Kategorie: Czytelnia, Tylko u nas

Wykonawcy:


reklamuzyka.png Reklamuzyka #5 – Gremliny powracają

Szkocja, legendarne stwory i tajemniczy nektar.

Stwory gremlinopodobne wyszły z masowej mody kilka lat temu. W dalszym ciągu zajmują natomiast część niszy marketingowej; filmy (Tribble, Gizmo czy Nubbiny), maskotki, zegarki, tapety, ołówki, zeszyty, bluzki itp. Odświeżenia formuły niegrzecznego zwierzątka podjął się m.in. ogromny koncern produkujący “odrdzewiacze”. W maju 2009 roku rozpoczęła się kolejna kampania promująca jakiś tam styl życia. Lato, zabawa, pragnienie, buzujące bąbelki  i… szalony metabolizm. Kilka miesięcy później firma zdecydowała się na poprawienie wizerunku poprzez wspieranie zdrowego trybu życia. Paradoks? Hipokryzja?

Majowa reklama cieszyła się sporym zainteresowaniem. Humor, interakcja z warstwą muzyczną i promocja drugiego krążka pewnego szkockiego artysty. Dodatkowo na korzyść spotu działa krótki czas jego trwania. W obliczu kilku aktualnych klipów stawiających na naturalizm w postaci powoływania się na ekskrementy (vide Bank albo Odświeżacz) przeciętny telewidz preferuje sztuczny napój.

If you can see this, then you might need a Flash Player upgrade or you need to install Flash Player if it's missing. Get Flash Player from Adobe.

Autorem muzyki do omawianej reklamy jest persona znana pod pseudonimem Calvin Harris, gwiazda nurtu muzyki elektronicznej. Choć jego płytom zarzuca się monotonię i brak równego poziomu, to Szkot nie staje się mniej popularny. Dobre single, kolaboracje ze znanymi artystami oraz oryginalne podejście do życia przyczyniają się do wzrostu liczby fanów.

calvin-harris.jpg Urodzony w 1984 roku Adam Richard Wiles wydał w sierpniu ubiegłego roku swój drugi album (recenzja). Został cieplej przyjęty aniżeli debiut. Pomogła reklama? Błędem byłoby przypisywanie sukcesu wyłącznie jednemu czynnikowi, szczególnie kiedy muzyk był aktywny na wielu polach. Kompozycja użyta w spocie, czyli “Yeah Yeah Yeah, La La La” nie jest najmocniejszym punktem na krążku Ready for the Weekend (tutaj recenzja), ale w połączeniu z obrazem frapuje, niektórych skłania do uśmiechnięcia się.

If you can see this, then you might need a Flash Player upgrade or you need to install Flash Player if it's missing. Get Flash Player from Adobe.

Calvin definitywnie zyskał dzięki współpracy z tak znaną marką. W konsekwencji może sobie pozwolić na więcej np. bieganie po scenie z ananasem na głowie w trakcie programu The X Factor (zobacz). Spontaniczność to niewątpliwie jego atut, innym jest dystans do własnych umiejętności wokalnych i instrumentalnych. W ramach promocji drugiego albumu przyjechał do Polski, konkretnie Warszawy (Orange Warsaw Festival 2009) i dał zdaniem wielu obserwatorów jeden z lepszych koncertów. W tym roku powróci jako gwiazda Selector Festival.

Jakie ma plany na przyszłość? Remiksy, może następne kolaboracje, a przede wszystkim niespodzianki. W stosunkowo młodym wieku osiągnął wiele, lecz jego dotychczasowa postawa pozwala na konkluzję, iż na tym nie poprzestanie.

If you can see this, then you might need a Flash Player upgrade or you need to install Flash Player if it's missing. Get Flash Player from Adobe.

Reklamuzyka #0

Reklamuzyka #1

Reklamuzyka #2

Reklamuzyka #3

Reklamuzyka #4

Łukasz Stasiełowicz

wyszperaj coś więcej ▼




Dodaj komentarz




 

Uwolnij Muzykę - muzyczny serwis internetowy, muzyka alternatywna, polska muzyka, teledyski, wideoklipy, recenzje, wydarzenia muzyczne.

Copyright © 2008-2016 Uwolnijmuzyke.pl . Wszelkie prawa zastrzeżone.