12.05.2009 23:42

Autor: Łukasz Stasiełowicz

Reklamuzyka #2 – pies machający głową

Kategorie: Czytelnia, POLECAMY, Tylko u nas

Wykonawcy: |


reklamuzyka3.png Reklama 2:2 Muzyka? Dlaczego pies machający głową wywołuje ekstazę porównywalną z przeżyciami muzycznymi…

Parę lat temu na rynek polski wkroczyła nowa marka piwa, znana wcześniej jedynie koneserom zagranicznych trunków. Kampania reklamowa była bardzo zróżnicowana o czym więcej dowiedzieć można się tutaj. Jednym z użytych sposobów promocji była reklama telewizyjna, która wyróżniała się przesterowanym brzmieniem muzyki i… machającym głową psem.

If you can see this, then you might need a Flash Player upgrade or you need to install Flash Player if it's missing. Get Flash Player from Adobe.

Muzyka oraz obraz pełnią ważną rolę w przypadku tej reklamy. Uzupełniają się, przykuwając zarazem uwagę widza. Dzięki niesamowitemu brzmieniu muzycznemu oraz dobremu montażowi wizualnemu produkt zyskuje sympatię oglądającego. Repetetywne nakłanianie do kupna piwa zastąpione zostaje tajemniczym głosem pani, która przez kilka sekund wymawia nazwę trunku. W konsekwencji spot nie odrzuca nas od ekranu. Całkiem skuteczna reklama wypromowała dość elitarne piwo (droższe aniżeli przeciętne polskie, dodatkowo dostępne w “wybranych miejscach”).

Czas na cykliczne pytanie: a któż jest autorem muzyki? Francuski duet elektroniczny Air (Nicolas Godin, Jean-Benoit Dunckel), który rozpoczął współpracę przy projekcie w 1995 roku. W dorobku mają już kilka albumów, lecz utwór użyty w spocie, czyli “Brakes On” należy do najstarszych. Kompozycja pojawiła się na wznowionej edycji (1999) debiutanckiej EPki “Premiers Symptomes“. Okazuje się, iż jest to remiks utworu Alexa Gophera (należał on do formacji Orange, gdzie tworzył z muzykami Air) “Gordini Mix”.

If you can see this, then you might need a Flash Player upgrade or you need to install Flash Player if it's missing. Get Flash Player from Adobe.

air-reklamuzyka.jpg Utwór rozpoczyna się tak, jak i w reklamie mocnym bitem wymieszanym, po parunastu sekundach czeka nas drobny samplowy przerywnik, po czym bit zostaje przywrócony, lecz nie na długo, gdyż akustyczne interludium wraz z kolejnym samplami pojawią się za chwilę. Ta ciekawa muzyczna rozmowa sprawia, iż fan Air zada sobie pytanie, jak to jest możliwe, że po znacznej redukcji ilości dźwięków fragment użyty w reklamie brzmi wyjątkowo dobrze (choć klimat jest inny). Czy jest to zasługa Alexa Gophera, czy Air? Opinie są podzielone…

Jak już wspomniałem to był dopiero początek muzycznej kariery. Kolejne produkcje Air były dobrze odbierane przez krytyków muzycznych, duet zdobywał nowe rzesze fanów. Ostatni album “Pocket Symphony” zebrał raczej negatywne recenzje. Dźwięki na tej płycie są szybko zapominane, niewiele zostaje w pamięci w przeciwieństwie do poprzednich dokonań muzyków. A miało być tak pięknie. Do udziału zaproszono m.in. Jarvisa Cockera czy Neila Hannona (The Divine Comedy), a za produkcję odpowiedzialny był Nigel Godrich (często współpracuje z takimi grupami jak Travis czy Radiohead).

Jeszcze wcześniej jeden z Francuzów, a mianowicie Dunckel postanowił wydać solowy album “Darkel“, który rynku muzycznego nie podbił, większość recenzentów uznała krążek za przeciętny. Poniżej jeden z utworów “At The End Of The Sky”.

If you can see this, then you might need a Flash Player upgrade or you need to install Flash Player if it's missing. Get Flash Player from Adobe.

Air swej działalności nie zawiesiło, w zeszłym roku skończyli trasę koncertową, podczas której odwiedzili również Polskę. Kolejnego krążka możemy spodziewać się w przyszłym roku. Wtedy okaże się czy panowie wypalili się, czy jednak jak większości muzykom tak i im zdarzają się przeciętne nagrania.

Łukasz Stasiełowicz

Reklamuzyka #1  

wyszperaj coś więcej ▼




Dodaj komentarz




 

Uwolnij Muzykę - muzyczny serwis internetowy, muzyka alternatywna, polska muzyka, teledyski, wideoklipy, recenzje, wydarzenia muzyczne.

Copyright © 2008-2016 Uwolnijmuzyke.pl . Wszelkie prawa zastrzeżone.