06.05.2009 17:28

Autor: Łukasz Stasiełowicz

Reklamuzyka #0 – wprowadzenie

Kategorie: Czytelnia, POLECAMY, Tylko u nas


reklamuzyka3.png

Reklama czy muzyka? Który człon jest ważniejszy? Oba odgrywają w naszym życiu ważną rolę. Związek przyczynowo-skutkowy? Jeżeli tak, to co jest przyczyną, co skutkiem, a może to jedynie korelacja?

Reklamy otaczają nas. W bardzo wielu miejscach nie można się bez nich obyć. Czy jedynym przyczółkiem wolności jest pustelnicza chatka? Nawet w to można wątpić, wszak i tam zapuka ktoś z ulotkami. Medium, jakim posługuje się reklama jest bardzo zróżnicowane: język, muzyka etc. Zniechęceni albo nie oglądamy reklam, albo nie oglądamy telewizji (sic!), albo wyszukujemy w nich czegoś interesującego. Pozostają jednak inne możliwości promocji produktów: gazety, radio, Internet (w dzisiejszym świecie trudno o radykalne rozwiązanie, czyli zaprzestanie korzystania z niego). Człowiek nauczył się minimalizować bądź optymalizować ilość reklam docierających do niego. Dalszym krokiem optymalizacji jest wspomniane wyszukiwanie interesujących rzeczy. W taki oto sposób popularność zdobywa absurdalny bóbr:

If you can see this, then you might need a Flash Player upgrade or you need to install Flash Player if it's missing. Get Flash Player from Adobe.

Na portalu youtube.com powstają specjalne profile, gdzie udostępniane są reklamy relatywnie śmieszne/idiotyczne/innowacyjne. Dostęp do “zakazanych spotów” został znacznie ułatwiony. Widzowie wybierają najlepsze, ważnym elementem jest muzyka, która może stworzyć niepowtarzalny klimat. Producenci momentami przykładają więcej uwagi do podkładu aniżeli faktycznej treści reklamy. Często produkt traci na tym, gdyż spot nie potrafi skupić uwagi potencjalnego klienta na “ofercie”. Wyważenie wszystkich składników jest trudnym zadaniem i wielu “speców” już poległo.

If you can see this, then you might need a Flash Player upgrade or you need to install Flash Player if it's missing. Get Flash Player from Adobe.

reklama.jpg Ogromny wpływ reklamy na życie w społeczeństwie postmodernistycznym jest niepodważalny. Spoty pośrednio kształtują naszą osobowość poprzez tak zwaną modę. Wiele osobistości wykorzystuje szansę promocji, jaką daje udział w reklamie. Korzysta również przemysł muzyczny, prawa do wykorzystania utworów kosztują. Wielu artystów zdobyło popularność dzięki użyczeniu swej muzyki spotom. Inną strategią, którą przyjmują koncerny jest udział znanych już gwiazd w promocji jakiegoś produktu. Szefowie takiej kampanii liczą na wpływ, jaki przywiązanie do twórczości naszego idola może wywrzeć na decyzje konsumpcyjne. W rzeczywistości cały łańcuch przyczynowo-skutkowy jest bardziej kompleksowy, w wyniku czego klęska pomimo ogromnych środków nakładczych jest często nieunikniona.

Abstrahując od  funkcji, celów oraz skutków reklam: otwieramy nowy dział na uwolnijmuzyke.pl, a mianowicie “Reklamuzyka”. W cyklu tym będziemy zwracać uwagę na element muzyczny różnorodnych reklam. Będziemy opisywać artystów, którzy użyczyli swej twórczości reklamom. Nacisk położymy na użyty w spocie utwór, nie zabraknie jednakże informacji dotyczących przeszłych/przyszłych losów muzyków. Na pierwszy ogień idzie “wieczór kawalerski“!

Łukasz Stasiełowicz




Dodaj komentarz




 

Uwolnij Muzykę - muzyczny serwis internetowy, muzyka alternatywna, polska muzyka, teledyski, wideoklipy, recenzje, wydarzenia muzyczne.

Copyright © 2008-2016 Uwolnijmuzyke.pl . Wszelkie prawa zastrzeżone.