28.03.2011 21:58

Autor: Maria

Kolejna dawka artystów na Heineken Open’er Festiwal

Kategorie: Aktualności, festiwale

Wykonawcy: | | | |


simian_mobile_disco.jpg Kolejna dawka artystów na Heineken Open’er Festiwal

Organizatorzy ogłosili kolejnych artystów, którzy wystąpią podczas tegorocznej, jubileuszowej edycji Festiwalu.

Do grona wykonawców dołączają więc:

Simian Mobile Disco (live), czyli James Ford i James Shaw.  Początki zespołu przypadły na “schyłkowy” czas dla brytyjskiej muzyki elektronicznej, u progu tzw. Nowej Rockowej Rewolucji. Ich debiut: “Attack Decay Sustain Release” (2007) okazał się jedną z najbardziej oczekiwanych płyt elektronicznych i z miejsca staje wizytówką nowo stworzonego i dosyć krótkotrwałego ruchu Nu-Rave. Simian Mobile Disco to obok Klaxons najważniejsi przedstawiciele tego gatunku i powiedzmy szczerze, wrzuceni tam na siłę.

Pod koniec roku 2010 ukazało się ostatnie studyjne wydawnictwo i jednocześnie zaskoczenie dla fanów: “Delicacies” to album mocno osadzony w muzyce techno i próżno szukać na nim następców “Hustlera”, czy “It’s The Beat”. Obecności tych utworów możemy być jednak pewni podczas pierwszego występu Simian Mobile Disco w naszym kraju.

Koncertową wizytówką Simian Mobile Disco stały się energetyczne koncerty, w czasie których panowie biegają wokół stołu ze sprzętem, oraz bardzo techniczne sety djskie, różniące się bardzo od ich studyjnych dokonań.

Kate Nash, 18-letnia wokalistka i multi-instrumentalistka, która podobnie jak np. Arctic Monkeys swoje pierwsze kroki stawiała w Internecie, szybko znajdując ludzi zainteresowanych jej muzyką.

Swój pierwszy singiel “Caroline’s a Victim” wydała w małej, ale ważnej dla brytyjskiego rynku muzycznego wytwórni Moshi Moshi. Single zyskały ogromną popularność, kwestią czasu było więc podpisanie kontraktu z dużą wytwórnią. Kate zadebiutowała w 2007 roku albumem “Made Of Bricks”, który zyskał status platynowego w Wielkiej Brytanii, złotego w Niemczech i nadspodziewanie dobrze radził sobie także na trudnym amerykańskim rynku.

Prace nad kolejnym albumem ruszyły w roku 2009. Kate nagrywa go pod okiem byłego gitarzysty Suede, Bernarda Butlera. Razem przygotowują album osadzony w debiucie, ale jednocześnie pokazujący Kate Nash jako zadziorniejszą, zarówno w roli kompozytorki jak i autorki tekstów, czego przykład dała w znanym “Kiss That Grrrl”, którego tytuł nawiązuje do feminizującego ruchu punkowego Riot Grrrl.

If you can see this, then you might need a Flash Player upgrade or you need to install Flash Player if it's missing. Get Flash Player from Adobe.

These New Puritans – czyli elektroniczna pulsacjia, art-rockowa głębia i post-punkowa energia. Tym, co dzieje się na ich obu albumach można by obdzielić co najmniej kilka składów, ale żaden z nich nie ma takiego wokalisty i kompozytora, jakim jest Jack Barnett. Jeśli dorzucimy do tego odpowiadającego za perkusję i bębny jego brata bliźniaka – Georga, Thomasa Heina i jedyną w zespole kobietę Sophie Sleigh-Johnson, którzy bawią się całą elektroniką, loopując i samplując, dostajemy zespół, który można określić słowem “futurystyczny”.

Swój drugi album, “Hidden”, zespół określił jako “spotkanie dancehallu ze Stevem Reichem”. Jest tu jeszcze więcej “połamanych rytmów”, jeszcze lepsza produkcja i jeszcze więcej fanów.

Chromeo. Twierdzą, że są pierwszą w historii udaną kooperacją żydowsko-arabską. Nawet, jeśli w tych słowach jest odrobina przesady, faktem jest, że po raz kolejny załagodziła obyczaje. Dokonało się to w Montrealu, gdzie dwóch kolegów z liceum, David Macklovitch (Dave 1) i Patric Gemayel (P-Thugg) w roku 2004 założyli Chromeo.

Pierwsze produkcje składu oscylowały wokół hip hopu, ale dosyć szybko zespół uzyskał brzmienie charakterystycznego dla nich electrofunku z dodatkami. Na debiutanckim albumie “She’s In Control” takim dodatkiem było Italo-disco, na przełomowym dla ich kariery “Fancy Footwork” elektronika zorientowana na dokonania wytwórni DFA. Najważniejsze, że Chromeo nie zapomnieli, że kluczowy w takiej muzyce jest groove i kawałakimi “Needy Girl”, “Bonafied Lovin’” i “Tenderoni”, opanowali parkiety i sale koncertowe, wyrabiając sobie jednocześnie opinie świetnego koncertowego składu.

Gooral -producent, generator dźwięków i prekursor łączenia electro, dubstep i drum and bass z  górlaszczyzną. Wielki wpływ na twórczość Goorala miało miejsce, z którego pochodzi – Bielsko-Biała. W połowie lat 90 zakochał się w szeroko rozumianej w tamtych czasach muzyce techno, zaczął eksperymentować, najpierw z Rafałem Pisowiczem tworząc projekt Ethno Elctro, później zakładając z Maćkiem Szymonowiczem projekt Psio Crew, a teraz jeszcze szerzej współpracując z kilkunastoma artystami tworząc muzykę na solową płytę.

W nowym projekcie można usłyszeć m.in. górali, muzyków klasycznych i jazzmanów. Debiutancka płyta Goorala, “Ethno Electro” ma podsumować, a zarazem ukazać na nowo przestrzeń muzyczną, w której artysta porusza się aktywnie od 2001 roku.

Równocześnie organizator poinformował, że Mike Skinner aka The Streets, z powodów rodzinnych w tygodniu Open’era nie może opuszczać Wysp Brytyjskich i tym samym nie pojawi na Open’er Festival.

Open’er Festiwal
30 czerwca – 3 lipca 2011
Gdynia, Lotnisko Gdynia-Kosakowo

http://www.opener.pl/pl

źródło: materiały prasowe Alter Art

wyszperaj coś więcej ▼




Dodaj komentarz




 

Uwolnij Muzykę - muzyczny serwis internetowy, muzyka alternatywna, polska muzyka, teledyski, wideoklipy, recenzje, wydarzenia muzyczne.

Copyright © 2008-2016 Uwolnijmuzyke.pl . Wszelkie prawa zastrzeżone.