10.11.2011 20:00

Autor: Maria

Nowości od Rockers Publishing

Kategorie: Aktualności, Rozkręcamy

Wykonawcy: | | | |


Nowości od Rockers Publishing

How How, Pablopavo i Praczas, Krojc, Kirk. Wszystko jeszcze w listopadzie.

How How – “Flickers”
Antena Krzyku
premiera: 7.11.2011

How How to grupa działająca w kręgu szeroko rozumianej muzyki elektroakustycznej. Szukająca inspiracji w kolażu, unizmie, wolnej improwizacji i amerykańskiej tradycji XX wieku. Trio, w składzie Miron Grzegorkiewicz, Adam Podniesiński, Filip Madejski działa od 2010.W marcu 2011 zespół zadebiutował mini albumem “Bumpy” (recenzja). “Flickers” to debiutancki długogrający album, którego zawartość w całości udostępniono do odsłuchu na bandcamp.

How How brał udział m.in. w festiwalach: Noc Kultury w Lublinie, Re:wizje, Magnetofon, Lado w mieście, Coming Out (ASP) w Warszawie czy Gingerbread w Sopocie.


Pablopavo/Praczas – “Głodne kawałki”
Antena Krzyku Opensources / Karrot Kommando
premiera: 21.11.2011

Pablopavo/Praczas to przedsięwzięcie obliczone na zysk. Artystyczny. Pablopavo/Praczas to spotkanie na szczytach władzy. Władzy nad dźwiękiem i słowem. Jest to również spotkanie w dole – w dole basu, który przemieli Ci trzewia i w opowieściach z dołu – o ludziach, którzy nie trafiają na pierwsze strony gazet. Autorem całej muzyki na płycie jest Praczas, przywódca Masali, Village Kollective, Sulphur Phuture. Producent i kierownik muzyczny w tym duecie. Pablopavo to wokalista i autor tekstów w zespołach: Vavamuffin, Pablopavo i Ludziki, Zjednoczenie sound system. Wielokrotnie nominowany do wielu sympatycznych nagród. Tutaj: autor wszystkich tekstów i narrator wszystkich historii.

Płyta “Głodne Kawałki” to mieszanina dwóch temperamentów. To z jednej strony wariacka jazda bez trzymanki na szybkich basowych bitach, okraszona seriami słów wyrzucanymi przez Pablo w tempie kałasznikowa, a z drugiej nastrojowa dubowa podróż przez piękne dźwięki i historie zapadające w pamięć. A wszystko to doprawione gościnnym udziałem wielu mistrzów instrumentów etnicznych z Indii, Bliskiego Wschodu, Polski i Bałkanów. “Głodne Kawałki” Pablopavo i Praczasa to nowa jakość powstała w wyniku zderzenia dwóch talentów, której nikt się nie spodziewał.

Więcej info na Facebooku.

Krojc – “Odludek”
InnerGun, dystrybucja: Rockers Publishing
premiera: 14.11.2011

“Odludek” to drugi solowy album Krojca. Podobnie jak “Kid’78″ (recenzja), najnowsza płyta osadzona jest w elektronice, jednak różni się znacznie od debiutu. Tym razem zawartość jest bardziej zróżnicowana muzycznie i wieloplanowa, a rozstrzał stylistyczny jest ogromny.

W zasadzie każdy z utworów prezentuje nieco inne podejście do muzyki. “Coś się święci” jest spokojny, ale zarazem intrygujący poprzez przytłumioną trąbkę, która prowadzi główny temat kompozycji. “W troki” oparty jest na gęstym bicie, natomiast “Wyglądasz marnie” jest intensywny, ale prosty i jednowymiarowy. Aż trzy utwory to efekt twórczej współpracy Krojca z Teielte (producent muzyki elektronicznej, doceniony za swój debiut  z 2010 roku “Homeworkz”). Tradycyjnie oprócz bitów i elektronicznych źródeł dźwięku na płycie nie brakuje instrumentów akustycznych, którymi są głównie perkusjonalia oraz gitary.

Największą zmianę stanowią jednak wokale i wielogłosowe wokalizy, zaśpiewane do większości utworów na płycie. Krojc jest autorem wszystkich tekstów, które są apoteozą melancholii i pochwałą miłej samotności, co nabiera podwójnego znaczenia ze względu na fakt rozstania Krojca z Lao Che. “Odludek” to introwertyczne ale pozytywne “lubię być sam”.

Płyta dostępna będzie w formie winylowej (limitowane 250 egz.), CD oraz mp3. Muzyka opakowana jest w prostą i ascetyczną okładkę (w przypadku płyty cd jest to tekturowa koperta).

Krojc przedpremierowo udostępnił do odsłuchu (a dwa numery także do pobrania) większość fragmentów “Odludka” na stronie oficjalnej i na Soundcloud.

KIRk  “Msza Święta w Brąswaldzie”
InnerGun (LP/mp3), dystrybucja: Rockers Publishing
premiera: 14.11.2011

“Msza Święta w Brąswaldzie” to materiał ze wszech miar wyjątkowy. Jeszcze nikt nie potraktował tak muzyki technoidalnej. Ciągła improwizacja wywiedziona z prostych struktur buduje klimat niepokoju. Ta płyta powstawała na koncertach i próbach. To zapis tego, co urodziło się po dwóch latach, gdy na początku był tylko jeden dźwięk. Od ponad dekady kIRk konsekwentnie umacnia swoją pozycję w świecie undergroundu. Ich muzyka to fenomen na skalę nie tylko polską, ale i światową.

kIRk to zespół bezkompromisowy, chciałby się wręcz powiedzieć – z misją. Tu nie ma oglądania się na trendy. Jest za to ciągła eksploracja gatunkowych obrzeży i sonicznej mocy. Rzecz rozgrywa się o sprawy wielkie, jakby niedzisiejsze – o głęboko pojęty rozwój. kIRk raz po raz zajmuje nowe obszary muzycznej ziemi niczyjej i przekształca je na własnych warunkach. Progresywne myślenie i rewolucyjne podejście międzymiastowego składu doceniła matka chrzestna nowych brzmień Mary Anne Hobbs, gigant brytyjskiej “techniki” Si Begg, właściciel legendarnego klubu Tresor i włodarze takich festiwali jak Nowe Horyzonty, Open’er czy Satta Outside.

Od początku istnienia zespół zaskakiwał swoich słuchaczy. Do tego stopnia, że wielokrotnie czuli się oni co najmniej skonsternowani. Lepiej nie oczekiwać od kIRków stylistycznej stałości. Zespół narzuca ciągle nowe warunki sobie i swoim słuchaczom. To niełatwe, ale warto chyba mieć wgląd w dźwiękową przyszłość…

Płytę zapowiadają dwa udostępnione utwory: “Prawdziwe Piekło” i “Naprawdę smutna popijawa” do posłuchania i pobrania stąd.

źródło: materiały prasowe Rockers Publishing




Dodaj komentarz

Piotr Rogucki- ogldaj minikoncert




 

Uwolnij Muzykę - muzyczny serwis internetowy, muzyka alternatywna, polska muzyka, teledyski, wideoklipy, recenzje, wydarzenia muzyczne.

Copyright © 2008-2016 Uwolnijmuzyke.pl . Wszelkie prawa zastrzeżone.